Nowa Mazda 3

Nowa Mazda 3

Ponad milion sprzedanych sztuk w Europie, 6 mln egzemplarzy na świecie – tak przedstawiają się dane sprzedaży jednego z najpopularniejszych modeli Mazdy. W trakcie piętnastu lat Mazda 3 zapisała się na kartach historii motoryzacji, a w tym roku poznamy jej czwartą generację. Co nowego przyniesie? Na pewno przybliży Mazdę do samochodów klasy premium – dzięki staranności wykonania, klasyce stylizacji nadwozia oraz bardzo bogatej gamie wyposażenia standardowego. Wizja konkurowania tym modelem nie tylko z kompaktami popularnych marek, ale i zawojowanie na rynku wyższej klasy  towarzyszy japońskiemu producentowi od dawna. Wygląda na to, że zostaje ona urzeczywistniona.

Solidnie wykończone wnętrze ze starannie dobranymi materiałami, dwie wersje nadwozia – sportowy
i dynamiczny hatchback oraz klasa elegancji w sedanie, innowacyjny silnik, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i multimediów - Mazda nowym modelem rozpoczyna nową erę swojej marki.

Zwana królową stylu nowa Mazda 3 została zaprojektowana od podstaw. Przy jej kreowaniu zachowano harmonijne proporcje, przy czym wysublimowanej linii nadwozia nie można odmówić charakteru. Podczas prowadzenia auta, przy produkcji którego położono tak duży nacisk
na wyeliminowanie dźwięków z zewnątrz, radość z jady odczuje nawet najbardziej wymagający kierowca. Komfort akustyczny w tym modelu docenią również miłośnicy muzyki – w aucie zainstalowano system przestrzennego nagłośnienia skonstruowany we współpracy z BOSE Corporation. Firma ta specjalizuje się w produkcji specjalistycznego sprzętu audio, co można uznać,
za sporą obietnicę w zakresie wrażeń dźwiękowych.

Kabina nowej Mazdy 3 jest konstrukcyjne skoncentrowana na kierowcy. W jego kierunku zwrócony jest 8,8” ekran multimedialny, którym sterować możemy za pomocą komend głosowych bądź pokrętła. Łatwo i intuicyjnie obsłużymy wszystkie funkcje w aucie. Prócz wyjątkowo precyzyjnej regulacji foteli na uwagę zasługuje również możliwość ustawienia kierownicy w szerokim zakresie tak, by zapewnić idealną pozycję kierowcy.

Do wykończenia wnętrza auta wykorzystano szeroką gamę materiałów (od różnego rodzaju i faktury plastiku, przez sztuczną skórę, po szczotkowany metal), które połączono ze sobą w spójną całość tworzą elegancki efekt zdecydowanie wpisujący się w klasę premium.

Wymiary

Dynamiczna i o niezaprzeczalnie sportowym charakterze nadwozia wersja hatchback mierzy 4459 mm długości, ma 1797 mm szerokości, a jej wysokość to 1440 mm. W tej wersji nadwozia dostępny jest nowoopracowany kolor – Polymetal Gray, złożony z mieszanki matowego barwnika i płatków jasnego aluminium, zdecydowanie podkreśli drapieżny charakter hatchbacka. Ale to nie wszystko. Wersja ta będzie również dostępna z napędem na wszystkie koła – i-Activ AWD.

Czterodrzwiowa wersja Mazdy 3 w sedanie mierzy 4662 mm, jest wysoka na 1445 mm, ale na największą uwagę zasługuje jeden z największych w segmencie rozstaw osi – po tym, jak wzrósł
o 25mm – 2725 mm. Dla obu wersji nadwozia poszerzyła się gama kolorystyczna. Na 8 kolorów (Titanium Flash, Deep Crystal Blue, Snowflake White Pearl, Arctic White, Sonic Silver i Jet Black) dostępnych w obu wersjach dwa są nowością – Soul Red Crystal oraz Machine Gray.

 

Silniki i układy napędowe nowej Mazdy 3

W Polsce Mazda 3 jest dostępna z silnikiem benzynowym Skyactiv-G o pojemności 2,0 l. Do oferty wkrótce dołączą silniki o innych pojemnościach, diesel o pojemności 1,8 l (Skyactive-D, znany z CX-3, nie ma potrzeby stosowania w nim AdBlue!) oraz wyczekiwany Skyactive-X z systemem SPCCI (Spark-Controlled Compression Ignition), który może wprowadzić zamęt na rynku. Silnik, w którym nie zrezygnowano z dużych pojemności – a mimo to, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, spełnia wyśrubowane normy emisji spalin i zmniejsza zużycie paliwa. System samoczynnego zapłonu sterowanego iskrą (SPCCI) wg. informacji za+wartych w cenniku Mazdy 3
-dostarczy szerokiego zakresu użytecznych obrotów i zapewni wysoki moment obrotowy. Wsparciem w pracy silnika i jego reakcji na przyspieszanie będzie system M-Hybrid. To pierwszy silnik Mazdy współpracujący z silnikiem elektrycznym. Zasilaniem elektrycznych urządzeń zajmuje się bateria litowo-jonowa, ładowana podczas hamowania auta, co zmniejszy nie tylko emisję CO2, ale również w rzeczywisty sposób wpłynie na obniżenie spalania.

Nowa Mazda 3 jest wyposażona na wysokim poziomie i zaawansowana technologicznie. Jak przestawiają się ceny nowego modelu?

SEDAN

KAI

KANJO

HIKARI

ENSO

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT

94 900 zł

99 900 zł

109 900 zł

-

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT

102 900 zł

107 900 zł

117 900 zł

-

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT

112900 zł

117 900 zł

123 900 zł

130 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT

120 900 zł

125 900 zł

131 900 zł

138 900 zł

 

HATCHBACK

KAI

KANJO

HIKARI

ENSO

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD

122 900 zł

127 900 zł

133 900 zł

140 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD

130 900 zł

135 900 zł

141 900 zł

148 900 zł

 

Zapraszamy do salonu – przyjrzyjcie się bliżej samochodowi, którym zachwyca się rynek motoryzacyjny.

KONTAKT

+48 68 320 07 50