Nowa Mazda CX30

Mazda poszerza swoją gamę SUV-ów!

Nowa Mazda CX30

 

Segment SUV (Sport Utility Vehicle) w 2018 roku, porównując do roku 2017, zwiększył swój udział w rynku o 27%! Już nikt nie podważa ogromnego potencjału, jaki drzemie w samochodach sportowo-użytkowych. Jak widać nie tylko detaliści cenią sobie samochody, łączące cechy aut osobowych
i terenowych. Auta, które podbiły serca użytkowników zapewniając wyższy komfort podróżowania oraz możliwość użytkowania pojazdu w różnych warunkach terenowych, zawładnęły aż 32% rynku samochodowego. Również Japoński producent Mazdy zdaje się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i rynku, który SUVy podbijają.

Niespodziewana promocja nowego SUV-a Mazdy, modelu CX-30, miała miejsce podczas salonu genewskiego. Nowy SUV klasyfikuje się między znanymi i cenionymi na rynku modelami CX-3 i CX-5. Samochód, który będzie konkurował z Nissanem Qashqai, mieści się w pojęciu kompaktowego SUVa
i z pewnością spełni oczekiwania każdego kierowcy, nie tylko miłośników aktywnego trybu życia. Mazda CX-30 stylistyką nie odbiega od tej znanej nam dotąd z projektów Mazdy, inspirowanych japońską sztuką kaligrafii i języka stylistycznego KODO (tłumaczonego jako „Dusza ruchu”). Smukłe
i czyste linie stylistyczne, minimalizm w zastosowaniu elementów chromowych – wielbiciele klasyki
i prestiżu Mazdy nie zawiodą się i tym razem.  To nie tylko rozpoznawalna bryła i znane nam z Mazdy 3 światła, CX-30 została zbudowana na płycie podłogowej Mazdy 3. Japońska marka postawiła na elementy nadwozia, które bezpośrednio nawiązują do charakterystycznego segmentu SUV - nakładki nadkoli oraz progów w kolorze czarnym.

Dane techniczne

Jak przedstawiają się dane techniczne nowego SUVa Mazdy?

Model CX-30 to 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1540 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2655 mm, w bagażniku o pojemności 430 litrów zmieszczą się wakacyjne bagaże, jak i niejeden sprzęt sportowy. Próg załadunku w bagażniku jest poprowadzony wyjątkowo nisko jak na SUVy, co jest sporym udogodnieniem.

 

Silnik

Benzyna Mild-Hybrid

Mazda CX-30 oferuje silniki benzynowe (w zależności od rynku dystrybucji) o pojemnościach 1.5L, 2.0L, 2.5L. Silniki te będą wyposażone w akumulator elektryczny o mocy 24V, są one jednostkami typu
Mild-Hybrid. Bateria litowo-jonowa oraz niewielkich rozmiarów silnik elektryczny będą miały za zadanie wspomóc jednostkę napędową w efektywnej reakcji na gaz. Ciekawym rozwiązaniem będzie Skyactiv-X - motor o mocy 180KM. Ten łączący w sobie technologie (SPCCI) znane użytkownikom
z diesli silnik o samoczynnym zapłonie zainteresuje wymagających użytkowników. Wolnossący, dwulitrowy silnik (o mocy 122KM) jest jednym z „pewniaków” w silnikowej gamie Mazdy. Preferujący silniki Diesla znajdą w najnowszym modelu azjatyckiego producenta Skyactiv-D o pojemności 1.8. Wszystkie silniki Mazdy spełniają normę emisji spalin Euro 6d-Temp.

Napęd i-Activ AWD

Mazda CX-30 nie mieści się w segmencie SUV-ów jedynie dzięki wyglądowi zewnętrznemu. Jak przystało na wielozadaniowy samochód osobowo-terenowy,  prócz standardowego napędu na przód, będzie miał w ofercie napęd na wszystkie koła - I-Activ AWD. Napęd ten będzie czynnie współpracował z udoskonalonym systemem GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), dzięki czemu kierowca będzie mógł cieszyć się ze stabilnej jazdy również na powierzchni o niepewnej przyczepności, czy krętej drodze. Samochód stworzony w kraju samurajów będzie wyposażony w dwa rodzaje sześciobiegowych przekładni - manualną i automatyczną.

Wnętrze i bezpieczeństwo

Na wyposażeniu każdej CX-30 znajdzie się poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy. Jakie systemy dodatkowo zapewnią bezpieczeństwo w tym modelu? Układ monitorowania koncentracji dzięki kamerze skupionej na powiekach kierowcy, czuwa nad uwagą i bezpieczeństwem prowadzącego. W przypadku wystąpienia ryzyka kolizji zadziała układ automatycznego hamowania. Zostaniemy również ostrzeżeni o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (przydatne podczas włączania się do ruchu). Systemy te, wraz z aktywnym tempomatem zaliczane są do i-Activense. Kolorowy wyświetlacz head-up wskaże drogę, prędkość, ograniczenie prędkości – bez potrzeby odwracania wzroku z drogi. Na liczącym 8,8 cala ekranie obsłużymy zarówno Apple Carplay, jak i Android Auto,
a odtwarzanie ulubionej muzyki możemy powierzyć systemowi audio Bose i jego 12-stu głośnikom.

Możemy się spodziewać, że podobnie jak inne modele marki, także CX-30 będzie starannie dopracowany z uwzględnieniem wyciszenia oraz usuwania wibracji podczas jazdy.

Sprzedaż w Europie rusza już latem! Do zobaczenia w naszym salonie!

KONTAKT

+48 68 320 07 50